sobota, 7 grudnia 2013

A. L. Kennedy o pisaniu Czwartego Doktora

Patrick Kavanagh-Sproull przeprowadza wywiad z autorem opowiadania "Dół Śmierci" z serii Podróże w Czasie.

BBC Books tworzy kolejną serię e-booków (takich jak opowiadania Puffina) wydawanych co miesiąc, z których pierwsza niewielka część wyjść ma w ten czwartek. Miałem przyjemność zadania pierwszemu autorowi, A. L. Kennedy'emu (Niebieska Księga i Raj) kilku pytań - o Czwartego Doktora, dlaczego towarzysze Toma Bakera stawali się irytujący, i dlaczego Baker, Douglas Adams i Doktor są idealną mieszanką.

Podróże w Czasie, stworzone przez BBC Books, poprosiło was wszystkich (autorów - przy. tłum.) o wybranie ulubionego Doktora. Czy któremuś z was było ciężko wybrać, biorąc pod uwagę odpowiedniego ujęcia ich dialogów i waszej wiedzy o tamtych czasach?

Wybranie ulubionego Doktora było bardzo łatwe – po prostu musiał być to któryś z mojego dzieciństwa, a Tom Baker przebijał wszystkich. To nie tak, że nie nie doceniałem Patricka Troughtona – był po prostu zbyt wcześnie, żebym był jakoś z nim związany, a choć lubiłem Jona Pertwee, nigdy jakoś nie zachwycił mnie w taki sposób, w jaki zrobił to Baker. Potem była to kwestia przypominania sobie w jaki sposób mówił i pogrzebania w realiach lat 70tych. Byłem tam w tym czasie, więc nie były to najtrudniejsze poszukiwania.

Możesz nam powiedzieć których towarzyszy wykorzystałeś i dlaczego? 

Nie wykorzystałem żadnego towarzysza. Baker miał okazję prowadzić historię na własną rękę [The Deadly Assassin – przyp. aut.] ale udowodniono mu, że to zły pomysł. Pamiętam jak pomyślałem wtedy, że wyszło niesamowicie - ostatnio znów to widziałem i nadal tak myślę. Była to jedna z opowieści które miały na mnie największy wpływ kiedy byłem dzieckiem. Ma wokół siebie ludzi, ale nikogo z dotychczas poznanych. Po Elisabeth Sladen coraz bardziej irytowali mnie towarzysze Bakera.

W czterech słowach opisz swoją reakcję kiedy email/telefon/sms/filmik/gołąb pocztowy (wykreśl odpowiednie) dotarł do ciebie z informacją, że będziesz pisał ebooka z serii Doctor Who.

Radość, radość, radość, radość.

Jak duże były twoje poszukiwania informacji do opowieści? Czy znalazłeś inspirację w konkretnej historii? I czy masz jakiś ulubiony odcinek z Czwartym Doktorem?

Oglądałem dużo DVD, kilka z nich obejrzałem po raz kolejny z moimi chrześniakami by zobaczyć ich reakcję. Próbowałem wybrać moje ulubione odcinki, żeby zobaczyć, dlaczego nadal pamiętam ich fragmenty i po to żeby zobaczyć czy nadal pasują i dlaczego. Zasadniczo starałem się kierować w stronę Dziewiątego. Ten pierwszy odcinek gdzie się pojawia, i wygrywa wszystko... Moi chrześniacy zgadzają się, a ciężko ich zaspokoić. Prawdopodobnie faworyzuję odcinki Douglasa Adamsa – Tom Baker, Doktor i Douglas Adams to straszna mieszanka – ale jest za co ją lubić. Klucz do Czasu jest mocny i przypomniałem sobie to dość dobrze.

A.L., a czym dokładnie jest tytułowy "dół śmierci"?

W imię wspaniałej tradycji 'Miasta Śmierci' – Dół Śmierci sam w sobie nie jest tym czym się wydaje. Jest tam coś na kształ dołu i ludzie umierają, ale to potwór pod tym dołem jest największym problemem. Krótkie opowiadanie zresztą może się rozwinąć w nowelę, stać się czymś nowym i wtedy powie ci więcej...

Dół Śmierci A.L. Kennedy'ego wydany został w czwartek 5 grudnia 2013.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witaj w świecie Doctor Who!